onsdag 13 juni 2012

hållbar utveckling

Det bästa sättet att förhindra nedskräpning är att sätta ut mer soptunnor så folk använder de mer effektivare. och gå ut med vad det får för biverkningar om vi skräpar ner efter oss.
Fattigdomsproblem hänger samman med miljöfrågor på så sätt att de lägsta klasserna är de som får ta hand om våra sopor och på verkas mest av nedskräpningen.
Jämställdhetsfrågor och miljöfrågor hänger samman på så sätt att de som en "rika" lämnar sina jobb och på så sätt lämnar över till dem med mindreklass. 
Några positiva saker som hänt med miljön i Sverige på senare år är vi har börjat med mer sopsortering och även andra sorteringar tillexempel papper.
Några bra saker som jag har gjort för miljön den senaste veckan är jag har inte åkt alls mycket bil, jag åker buss varje dag till och från skolan, och sen om jag ska någonstans så cyklar jag eller går jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida